سلام
50 نکته برای مدیران
قسمت ب )
11 – به کارکنان با تجربه و با سابقه ، اهمیت بدهید و آنها را بازوی فکری و اجرایی خود قرار دهید .
12 – از آنچه در واحدهای مشابه در جامعه یا حداقل اطراف شما میگذرد ، آگاه باشید .
13 – تبعیض ، یکی از شکوه های عمومی و مشترک همکاران ، در محیط کار است . این بیماری مدیریتی را بشناسید و در رفع آن بکوشید .
14 – اطلاعاتتان را از محیط کار و زندگی همکارانتان ، کامل کنید به ویژه به مشکلات اقتصادی و خانوادگی آنها آگاه شوید .
15 – در دوران تنعم ، رونق و برکت ، زیردستان را دریابید تا در دوران سختی و بحران شما را دریابند .
16 – هرگز بخاطر کارهائیکه برای همکارانتان میکنید بر آنها منتی نگذارید .
17 – هرگز در جمع همکارانتان ، کسی را سرزنش نکنید اما در مورد تشویق ، این محدودیت را ندارید و تشویق در حضور عموم موثرتر و مفید تر خواهد بود .
18 – به موقع تشویق کنید ، به موقع تذکر دهید و بیشتر از آن چه تذکر میدهید تشویق کنید ، یادتان باشد که تشویق الزاماً مادی نیست .
19 – از جاذبه و دافعه کمک بگیرید ، اما جاذبه را در حد اعلی و دافعه را در حد نیاز و ضرورت به کار برید و از این دو وسیله برای افراد مختلف متناسب با ظرفیت آنها استفاده کنید .
20 – هرگاه تصمیم غلطی گرفتید با شهامت و درایت آن را لغو کنید اما سعی کنید کمتر چنین اتفاقی به وقوع بپیوندد .
سلام
یکی از مهمترین رفتارهای یک مدیر موفق تعامل با همکاران است. بسیاری از مدیران مشکلات خود در کارکنان جستجو می کنند. نزد مدیران ارشد دیگران را دلیل عدم پیشرفت معرفی می کنند. در حوزه هایی که به آنها ارتباطی ندارد، بدون حضور مسئولین ان حوزه سخن فرافکنی می کنند و ....
بهتر است اول خودمان را اصلاح کنیم. ما سراسر ایرادیم.
با سلام
ضمن عرض تشکر از نظر جنابعالی ، امیدوارم بتوانیم با هم کمکی کرده و بقول شما ابتدا خود را درست کنیم سپس دیگران را . مجدداً سپاسگذارم