زمانی که کارمندی وحشت دارد از این که رئیس اش ، به دلیل بد کارکردن دستگاه ، از دست وی عصبانی شود ، ممکن است هم چنان به تولید محصولات دارای نقص ادامه داده و امیدوار باشد که هیچکس متوجه موضوع نخواهد شد . بدین ترتیب ، فرصت ها و منابع ارزشمند بسیاری از دست میرود .
تصور کنید اگر زمانی کارکنان ، ببینند انتهای مداد مسئول شان دارای پاک کنی برای پاک کردن خطاها و اشتباهات غیر عمد آنهاست ، آیا به وقت لزوم از گفتن حقیقت پرهیز خواهند کرد ؟ و یا بلعکس آن را با صداقت مطرح کرده و با کمک مافوق شان ، جلو ضرر و زیان های بیشتر را خواهند گرفت .
ماتسوشیتا ، از کارکنان خود میخواست ، در زمان دشواری ها ، نگران نباشند و بی درنگ به او مراجعه کنند تا آن مسایل تبدیل به مشکلات جدی نگردند . او اصلاح و رفع مشکلات را دلیل بودنش در شرکت می خواند و معتقد بود این همان چیزی است که انسان را شایسته ای دریافت عنوان ریاست می کند .